News

Man falls into excavation hole in Abu Dhabi

Authorities on Monday, June 25, rescued a worker who fell into a construction hole in Al-Shawamekh area in Abu Dhabi.

The Civil Defence, together with the Abu Dhabi Police, rescued the man after receiving a call about the incident around 10:15 in the morning.

The victim was immediately rushed to Mafraq Hospital where he received medical treatment after suffering from severe injuries caused by the fall.

Brigadier General Musallam Mohammed Al Ameri, director of the police directorates of the external areas in the criminal security sector, reminded companies to always ensure safety of their workers in the workplace to avoid similar accidents in the future.

The public was also reminded to avoid construction and excavation sites for their own safety.

إنقاذ عامل سقط في حفرة بمنطقة الشوامخ في أبوظبي . . أنقذت فرق الدفاع المدني في أبوظبي عاملاً في "العقد الرابع "سقط في حفرة قيد الإنشاء للصرف الصحي بمنطقة الشوامخ. وقدمت طواقم الإسعاف في مديرية الطوارئ والسلامة العامة بقطاع العمليات المركزية بشرطة أبوظبي الرعاية الصحية الأولية للعامل، وجرى نقله إلى مستشفى المفرق وعلاجه من الإصابات البليغة التي لحقت به . وحث العميد مسلم محمد العامري مدير مديريه شرطة المناطق الخارجيه في قطاع الأمن الجنائي، الشركات على الالتزام باستخدام وسائل الأمن والسلامة تفاديا لحدوث الإصابات المهنية، وأخذ هذا الأمر بعين الاعتبار حفاظاً على العاملين، داعياً الجمهور إلى عدم الاقتراب من أماكن الحفريات والأعمال الإنشائية . وكان مركز القيادة والتحكم بإدارة العمليات بقطاع العمليات المركزية تلقى بلاغاً عند الساعة 10:15 صباحاً، وتحركت على الفور دوريات الشرطة التابعة لمركز شرطة بني ياس وسيارات الإسعاف والإنقاذ والدفاع المدني إلى موقع الحادث واتخاذ الإجراءات اللازمة والاستعانة بفريق المسطحات المائية، واستخدام معدات الإنقاذ، لإخراج العامل من داخل الحفرة. #الإمارات #أبوظبي #شرطة_أبوظبي #أخبار_شرطة_أبوظبي #الإعلام_الأمني ‏#UAE #AbuDhabi #ADPolice #ADPolice_news ‏#security_media

A post shared by Abu Dhabi Police شرطة أبوظبي (@adpolicehq) on

Related Articles

Back to top button